Veel gestelde vragen

Bij JET worden regelmatig vragen neergelegd, die we uiteraard graag willen beantwoorden! De meest gestelde vragen hebben we hieronder op een rijtje gezet. Staat je vraag er niet tussen of wil je een uitgebreider antwoord? Neem dan contact met ons op!

Vraag

Voor wie is Stichting JET bedoeld?

Antwoord

JET is voor kankerpatiënten die graag willen starten met sporten of willen blijven sporten tijdens hun ziekte, maar hiervoor niet over de middelen of de juiste informatie beschikken.

Vraag

Ik heb een andere ziekte. Kunnen jullie mij ook helpen?

Antwoord

Helaas, gezien de aanwezige kennis binnen JET is het voor ons alleen mogelijk kankerpatiënten te ondersteunen. Ons advies is om je behandelend arts te raadplegen, wellicht kan hij/zij je verwijzen naar een patiëntenvereniging.

Vraag

Ik heb een aanvraag ingediend, hoe nu verder?

Antwoord

JET krijgt de aanvraag, een beknopte situatieschets, binnen van de instantie waar jij je aanvraag hebt ingediend. Jouw aanvraag wordt door drie personen binnen de stichting, gelezen en beoordeeld. Zodra dit is gedaan, wordt dit teruggekoppeld aan de instantie. Zij berichten jou of je wel of niet in aanmerking komt.

Vraag

Ik woon niet in Hoogeveen, kom ik dan wel in aanmerking voor de steun van Stichting JET?

Antwoord

Elke aanvraag wordt individueel beoordeeld, omdat elke situatie anders is! Wel wil JET een lokale Stichting blijven waardoor ons werkgebied bestaat uit regio Hoogeveen. Bij twijfel kun je natuurlijk altijd even vragen!

Vraag

Ik kan gedeeltelijk aanspraak maken op andere vergoedingen/subsidies, kom ik voor het resterende bedrag dan nog in aanmerking voor een vergoeding van Stichting JET?

Antwoord

Ja! Ook als je een gedeelte zelf kunt betalen of wel aanspraak kunt maken op vergoedingen/subsidies, kan JET je helpen met de overige kosten zodat jij kunt blijven of starten met sporten!