Hoogeveens popkoor de Harmony Singers steunt Stichting JET!

De “Harmony Singers” organiseerden op zaterdag 25 maart 2017 een jubileumconcert in het Hoogeveense theater ‘De Tamboer’. De theatershow ‘IN LOVE’ stond in het teken van de liefde!

De Harmony Singers, opgericht in 1988, is een eigenzinnig popkoor dat bestaat uit ruim 50 leden, jong en niet meer zo jong, De oprichters konden toen niet vermoeden dat dit koor nu in de regio bekend staat als een heel bijzonder popkoor met een eigen stijl en een uniek repertoire. Het onderscheid wordt gemaakt door veelzijdigheid, enthousiasme, uitstraling en plezier in het zingen.

Het Popkoor zingt diverse muziekstijlen: Evergreens, Country, Rock and Roll, Disco, Ballads, Rap etc. Het repertoire bestaat hoofdzakelijk uit Engelstalige songs zoals o.a. van Kool & The Gang, Foreigner, One Republic, Lionel Richie, Clean Bandit en Van Halen. Maar ook een aantal bekende Nederlandstalige nummers staan op het repertoire zoals o.a. van Blöf, Acda & de Munnik, Douwe Bob, Marco Borsato en Miss Montreal. Het hele repertoire is voor het koor speciaal bewerkt en vormgegeven en er wordt telkens weer gestreefd naar diversiteit binnen het repertoire. Hierdoor heeft het koor een eigen herkenbare stijl gekregen dat net weer iets anders is dan gebruikelijk.

Naast het poprepertoire heeft het koor een eigen, avondvullend kerstrepertoire bestaande uit veel Christmas Carols. Het koor neemt in de wereld van popkoren een unieke plek in. Zij worden dan ook zowel in de kerstmaand als het hele jaar door veel gevraagd optredens te verzorgen. Samen met de “eigen” enthousiaste dirigent Peter Gonkel en de “eigen” begeleidingsband is dit koor bijzonder te noemen.

Zaterdag 25 maart 2017 was een avond met veel hoogtepunten uit de popmuziek :Van Halen, Colbie Caillat, The Pointer Sisters, Paul Simon, Marco Borsato, Kool & The Gang en Douwe Bob kwamen voorbij in het compleet nieuw programma van de Harmony Singers..

De Harmony Singers hadden aan de organisatie van dit concert een sponsoractie gekoppeld. Een deel van de opbrengst is gedoneerd aan Stichting JET!